Nominasjon Lean priser

Under Årets Lean Nettverkskonferanse i september feirer vi bedrifter som har oppnådd suksess med Lean.

Vi har fire priskategorier: Årets Lean Pris, Inspirasjonspris, Produktivitetspris og Lean Lederpris. Nominer din egen eller en annen bedrift som fortjener anerkjennelse for deres Lean-suksess!

Klikk under for å laste ned PDF. Skjemaene fungerer best om du laster ned PDFene til PCen. Husk å lagre filen etter at du har fylt ut søknaden. Søknaden sendes til sekretariatet til Lean Brukernettverket ved Tom Ivar Omdahl tom.ivar@flowit.no


Vi ser at Lean prisvinnere blir forbilder, opplever positiv oppmerksomhet fra kunder, leverandører og samarbeidspartnere. Mediedekningen kan også være en stor motivator til å løfte forbedringsarbeidet videre.

Årets LeanPris

  • Hele bedriften «styres» etter de grunnleggende Lean prinsipper, så vel på strategisk som på det verdibaserte nivå.
  • Konkurransekraft er forsterket markant
  • Produktivitet, presisjon og kvalitet er betydelig styrket
  • Stort eierskap til forbedringsprosessen i hele organisasjonen med stor motivasjon og høy trivsel
  • Fokus på HMS, lavt sykefravær og høy grad av kompetanseutvikling.

Årets Inspirasjonspris

  • Prisen kan gå til en enkel person, team/avdeling eller bedrift
    Oppmerksomhet
  • Spredning intern og høy effekt av dette
    Inspirasjon til andre avdelinger og/eller virksomheter
  • I forbindelse med resultater av Lean arbeidet, det være seg arbeidsmetoder, målinger, resultater eller andre elementer har blitt eksponert med intern og/eller eksternt positiv omtale (intern avis, infoskjermer, posters etc.).

ÅRETS PRODUKTIVITETSPRIS​

  • Kan gå til en gruppe, en avdeling, eller en bedrift
  • OEE utvikling i særklasse.
  • Økt produktivitet / produksjon i forhold til innsats
  • Vise til at Lean som metode har resultert i bedre trivsel hos ansatte, og at sykefraværet er redusert.

ÅRETS LEAN LEDER

  • Leve etter Lean prinsippene og holde fanen omkring Lean implementering og Lean ledelse høyt.
  • Gjennomføre markant resultatforbedring og/eller snuoperasjoner i bedriften.
  • Markere seg i mediebildet eller i næringslivet rundt som en flaggbærer for Lean filosofien og Lean prinsippene.
  • Være et forbilde så vel internt i virksomheten som eksternt i sin bransje/nettverk.
Scroll to Top