
Nominasjon Lean priser
Under Årets Lean Nettverkskonferanse i september feirer vi bedrifter som har oppnådd suksess med Lean.
Vi har fire priskategorier: Årets Lean Pris, Inspirasjonspris, Produktivitetspris og Lean Lederpris. Nominer din egen eller en annen bedrift som fortjener anerkjennelse for deres Lean-suksess!
Klikk under for å laste ned PDF. Skjemaene fungerer best om du laster ned PDFene til PCen. Husk å lagre filen etter at du har fylt ut søknaden. Søknaden sendes til sekretariatet til Lean Brukernettverket ved Tom Ivar Omdahl tom.ivar@flowit.no
Vi ser at Lean prisvinnere blir forbilder, opplever positiv oppmerksomhet fra kunder, leverandører og samarbeidspartnere. Mediedekningen kan også være en stor motivator til å løfte forbedringsarbeidet videre.
Årets LeanPris
- Hele bedriften «styres» etter de grunnleggende Lean prinsipper, så vel på strategisk som på det verdibaserte nivå.
- Konkurransekraft er forsterket markant
- Produktivitet, presisjon og kvalitet er betydelig styrket
- Stort eierskap til forbedringsprosessen i hele organisasjonen med stor motivasjon og høy trivsel
- Fokus på HMS, lavt sykefravær og høy grad av kompetanseutvikling.


Årets Inspirasjonspris
- Prisen kan gå til en enkel person, team/avdeling eller bedrift
Oppmerksomhet - Spredning intern og høy effekt av dette
Inspirasjon til andre avdelinger og/eller virksomheter - I forbindelse med resultater av Lean arbeidet, det være seg arbeidsmetoder, målinger, resultater eller andre elementer har blitt eksponert med intern og/eller eksternt positiv omtale (intern avis, infoskjermer, posters etc.).
ÅRETS PRODUKTIVITETSPRIS
- Kan gå til en gruppe, en avdeling, eller en bedrift
- OEE utvikling i særklasse.
- Økt produktivitet / produksjon i forhold til innsats
- Vise til at Lean som metode har resultert i bedre trivsel hos ansatte, og at sykefraværet er redusert.


ÅRETS LEAN LEDER
- Leve etter Lean prinsippene og holde fanen omkring Lean implementering og Lean ledelse høyt.
- Gjennomføre markant resultatforbedring og/eller snuoperasjoner i bedriften.
- Markere seg i mediebildet eller i næringslivet rundt som en flaggbærer for Lean filosofien og Lean prinsippene.
- Være et forbilde så vel internt i virksomheten som eksternt i sin bransje/nettverk.